Pioneer LX01

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer LX01 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

sailor1980 22-12-2008
Geschreven voor: Pioneer LX01

Een aantal weken geleden de set gekocht, is gekoppeld met humax hd digitale tuner. En Panasonic 37inch LCD Tv. Tevreden over het geluid maar ook zeker ontevreden over een aantal punten. Zo is de ingebouwde tuner alleen geschikt om DVB-T signaal te ontvangen wat dus inhoud signaal door de lucht (kpn digitenne) de dekking in mijn regio bij kpn is slecht dus en daardoor heb ik een abbonnemnent bij Delta die met de C norm (Cable) werken hierdoor kan ik niet tegelijkertijd programma's opnemen en bekijken op verschillende zenders.

De A.B is zeker gecompliceerd en is niet echt gebruiksvriendelijk. Het heeft bij mij zeker twee weken geduurd voordat ik alle functies een beetje onder de knie had.

Veel gebrande films speelt de dvd speler niet af, terwijl ze het op de pc wel prima doen.
Dit vind ik erg vreemd aangezien het ook een dvd-brander is en heeft bij mij al tot de nodige frustraties geleid. Ik hoop dus ook dat iemand mij hier bij kan helpen.

Het is een mooie set maar je moet er zeker veel tijd in steken om het goed aan te sluiten en de functies te leren beheersen.

david wolff 20-12-2008
Geschreven voor: Pioneer LX01

dit is echt het geluid dat je bij een film nodig hebt en muziek is ook goed super set

kritische gebruiker 12-12-2008
Geschreven voor: Pioneer LX01

Zoals al aangegeven bij de Pioneer LCD tv: Het beeld is nu vrij goed. Het slechte beeld werd veroorzaakt door een slechte HDMI kabel tussen Humx decoder en tv. Overal op forums wordt gemeld dat de goedkoopste kabel even goed presteerd als een(veel) duurdere. Ik heb twee goedkope (€ 10,-)geprobeerd. De eerste gaf een slecht beeld (onscherp en iets van ruis), de tweede gaf zelfs niets door. Van ellende maar een veel te dure (€ 59,-) gekocht bij de leverancier van het hele spul, dit als laatst mogelijke remedie voor omruile, en jawel: Beeld is enorm verbeterd. Gelukkig zaten er bij de LX01 2 HDMI kabels, dit in tegenstelling tot de info in de winkel, anders had er nog € 138,- bij gekomen

-------------------------1e review, dd.11-12-2008-----------------------
Zoals op de site voor LCD tv aangegeven gekocht i.c.m. een Pioneer 37 LCD tv en Humax HD decoder. Het tv beeld viel vies tegen, echter de opnamen via de LX01 waren nog slechter. Hoop dat er iets mis is met aansluitingen of misschien een exemplarische fout, dat heb ik eerder meegemaakt met mijn vorige Pioneer HDD recorder, tuner, versterker combinatie. Die bleek na 2x ruilen nu al 4,5 jaar uitstekend te werken. Wel kan ik zeggen dat het aansluiten van de combinatie TV, Humax HD decoder en LX01 een geweldige klus is. Het Pioneer systeem en bijbehorende gebruiksaanwijzijng is duidelijk gericht op analoog en DVB-T tuners, niet op het voor Nederland unieke kabelsysteem. Mijn hele vrije dag is gebruikt voor aansluiten + installeren. Heb het nu een beeje door, maar mijn vrouw vindt het, terecht, lastig te bedienen. En lastig is het ook. Alles schijn te kunnen worden bedient via de LX01 afstandsbediening. Klopt wel voor een aantal functies, echter voor je het weet schakel je dan iets op een ander aparaat dan de bedoeling is. Verder een geweldige hoeveelheid kabels. In de winkel werd mij verteld dat zo'n 3 HDMI kabels voldoende waren. Komt bij:
Communicatiekabel
Displaykabel
4x luidsprekerkabel
3x stroomsnoer
1xscart (om van Humax te kunnen opnemen).
2x antennekabel (radio + tv)
2x antennekabel tussen componenten.

illusion 08-12-2008
Geschreven voor: Pioneer LX01

@ Dandare: ik snap niet dat je zo een systeem voor muziek koopt. Dit is een hometheatre systeem, bedoeld voor dvd / bluray. Wil je muziek beluisteren dan koop je, imo, een goede stereo installatie met bijhorende speakers.

Nu over dit systeem: Ben hem afgelopen zaterdag gaan halen in Nederland, scheelde mij een slordige 1500 € ivm een Belgische dealer. Nu daarvoor rij ik wel een uurtje de grens over...
Thuis gekomen, alles uitgepakt. Daar kwam de kwaliteit al naar boven. Alles goed verpakt, zoals we van Pioneer gewoon zijn. In elkaar steken ging ook supermakkelijk. Toen ik het systeem aanzette reageerde de afstandsbediening, die trouwens een pareltje is, niet op de hdd/dvd speler. Paar keer liggen vloeken, ding uit kast gehaald, bleek dat ik het control kabeltje verkeerd had gestoken. Juist aangesloten en alles werkte perfect.
Beeld van gewone dvd's is verbluffend mooi, spijtig dat ik geen 1080p tv maar een 1080i heb, zou het verschil daarmee nog wel eens willen zien. Dat is voor later, volgende op verlanglijstje is een Pioneer TV en dan de Panasonic naar de slaapkamer :)
Geluid staat voorlopig in Front Surround opstelling en zelfs dan ervaar je idd een surround geluid, wel minder dan in een normale 5.1 opstelling. Design vind ik prachtig, mijn vrouw vind dat blink gedoe iets minder.
Hopelijk hebben we er jaren plezier aan!

Dandare 02-12-2008
Geschreven voor: Pioneer LX01

De LX01 nu 3 weken in huis. Voornamelijk gekocht om muziek op te draaien. Het aansluiten was nog een hele klus. Met name de AB zit op het eerste oog niet logisch in elkaar. Dit is het eerste systeem waar ik pas geluid uit kreeg na de gebruiksaanwijzing aandachtig bestudeerd te hebben. Het geluid valt me voor muziek een beetje tegen. Het lijkt alsof de middentonen ontbreken. Ook de bas valt me voor muziek tegen. Er zitten veel vooringestelde geluidsmogelijkheden op de versterker, maar je krijgt niet het geluid dat je zou willen. Behalve hoge en lage tonen valt er niets in te stellen. Waar zijn de goede oude Equalizers gebleven?
DIVX kan alleen worden afgespeeld via DVD-R of CD-R maar kan niet op de HDD worden geplaatst. Muziek kan via DVD(R), CD(R)en USB stick op de HDD (Jukebox) worden gezet. Ook kun je via USB de Jukebox met je PC/Laptop synchoniseren. Helaas kan dat alleen via Windows Mediaplayer. De HD is dus niet direct benaderbaar, en dat is jammer.(Lijkt wel een Ipod)
De Jukebox maakt folders op dezelfde manier aan als Mediaplayer. Jammer is dat de Jukebox standaard op, Display per Track springt. Als je vanuit de Jukebox 1x teveel op de Back drukt krijg je een zwart scherm. Bugje? Shuffle ontbreekt helaas. Wel kun je playlists aanmaken. Muziek rippen van CD werkt uitstekend. Duurt maar 2 minuten per CD, en de Gracenote database vult perfect de bestandsnamen in.
Ik hoop dat de tekortkomingen ooit via een software update kunnen worden opgelost.

alexjeg 23-11-2008
Geschreven voor: Pioneer LX01

Nu een aantal weken aan het draaien en ben supertevreden over kwaliteit en vormgeving.

Zeker nog een aantal weken bezig om de vele mogelijkheden een beetje onder de knie te krijgen.

Opnemen via Guide+ edn terugkijken van de hard-disk is kinderspel.
Enige nadeel is dat opnames via guide+ vaak te laat starten (het programma is al begonnen. Heeft iemand ervaring of dit te verhelpen is?

aklasse 20-11-2008
Geschreven voor: Pioneer LX01

Wat een schitterende set echt super wat een hich end geluid en perfecte super degelijke afwerking.
Het beeld is super lijkt wel blu ray met 1080p upscale.
Zit een los display bij ideaal teplaatsen ipod kan er ook gewoon op en klinkt super.

Nico het beest 01-09-2008
Geschreven voor: Pioneer LX01

Eindelijk een antwoord op het gebruik van de Pioneer LX 01.
Staat aangesloten met de nieuwe pioneer LCD KRL 37V en de Samsung DCB-H360R kabel Ziggo.
Veel aansluit mogelijkheden Digitale draadloos ook mogelijk.
Er zit in de LX01 een digitale (Cam aansluiting) ook in de LCD KRL 37V.
Maar ik heb analoog aangesloten via de decoder Samsung kabel Ziggo.
Wilt u het EPG-plus kanaal analoog in werking hebben dan moet je eurosport kanaal 26 Nederlands met hand instellen.
Want in deze zet is standaard digitale eurosport kanaal 11 Engels en dan werkt de analoog niet goed.
Dit alles geld voor de kabel Ziggo waar je woont (postcode)
Nu over de Pioneer LX 01.
Geluid TV en Digitale radio en audio cd en dvd erg mooi, je kunt de geluidboxen zelf bij elkaar laten staan.
Je weet niet waar het geluid vandaan komt Pioneer doet zijn naam eer aan.
Een mooi strak uiterlijk, display los te plaatsen waar je maar wilt.
Subwoofer receiver 4xHdmi aansluitingen en nog veel meer mogelijkheden.
Veel kabels er bij G-link kabel en (iPod kabel op de display aan te sluiten).
USB aansluiting veel mogelijkheden.
Zoals foto's via de stick of via de digitale camera toetsenbord computer kan ook en ook direct printen.
Foto's kan je in zoemen en afspellen erg mooi beeldvullend.
In het EPG-Plus opnemen alle programma's van de tv, tevens op cd dvd foto's branden en bewerken te veel om op te noemen.
Afstanbedining touchscreent (vingertoestscherm) erg mooi.
HDD en EPG-plus /BLu-ray speler/TV/DVD/CD te bedienen.
Kortom met deze zet ben ik nog lang mee bezig om het allemaal te verwerken en te gebruiken..
P's als je deze zet samen met de tv en decoder HDMI kabels koopt dan wordt de prijs ook anders.
Het scheelt veel euro's dat heb ik ook zelf ondervonden.

carlos 08-12-2019

ik zou graag in kontakt komen met "nico het beest"
mijn e-dres is
carloos.denoo@telenet.be